علت تاری تصویر دوربین مداربسته در روز و شب
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
علت تاری تصویر دوربین مداربسته در روز و شب
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 12:25 | بازدید : 48 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

هنگام مشاهده تصاویر دوربین مداربسته ، ممکن است با مشکلاتی در وضوح و وضوح تصویر مواجه شوید. به عنوان مثال، عکس ها تار هستند یا یک هاله در تصویر دوربین به خصوص در شب دیده می شود. گاهی اوقات تصویر دوربین مداربسته در شب با تصویری از چراغ های LED دوربین همراه می شود. همه اینها با تجزیه و تحلیل علت تاری تصویر دوربین مداربسته در روز و شب بررسی می شود. دلایل افت کیفیت تصویر دوربین مداربسته در شب بیشتر به مکانیزم دید در شب دوربین مداربسته منجر می شود. ویجت ممکن است خراب باشد یا به درستی کار نکند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل مختلف آشنا شوید.

1. علت تار شدن تصویر دوربین مداربسته در شب

تقریبا تمام دوربین های مدار بسته مجهز به دید در شب هستند. با این تفاوت که از تکنیک های مختلفی برای عکس گرفتن در محیط تاریک و کم استفاده می کنند. در فناوری هایی که LED های مادون قرمز نقش حیاتی دارند، هر نوع نقص در LED ها بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر یک LED ( نور مادون قرمز ) از پنجره جلوی دوربین عبور نکند، تصویر با هاله ظاهر می شود. گاهی اوقات تصویر مانند یک پرده روی عکس به نظر می رسد. بنابراین، باید بررسی کنید که چرا نور LED از شیشه عبور نمی کند.

شیشه دوربین مدار بسته

یکی از دلایلی که LED ها نمی توانند از شیشه دوربین عبور کنند، آلوده بودن شیشه به دوده یا گریس است. مکان هایی که بخار چرب در فضا و محیط وجود دارد، مانند تاسیسات صنعتی و محیط هایی مانند تعمیرگاه ها و مکانیک ها، احتمال بروز این مشکل دوربین افزایش می یابد. نامناسب بودن شیشه های به کار رفته در طراحی و ساخت دوربین نیز در این مورد نقش بسزایی دارد. ما خرید دوربین مداربسته از برندهای معتبر و معتبری را ارائه می دهیم که استانداردهای جهانی را در محصولات خود رعایت می کنند.

قطعات دوربین مدار بسته

عینک های دوربین مداربسته به صورت ویژه طراحی شده اند. داخل شیشه دوربین مداربسته یک سوراخ پلاستیکی وجود دارد. در واقع لنز را تعیین می کند. با قرار دادن لنز در دوربین، فاصله ای بین لنز و دیافراگم لنز ایجاد می شود. این فضا در دوربین های مختلف متفاوت است و با فوم یا لاستیک پوشیده شده است. دلیل اعوجاج تصویر دوربین مداربسته در شب گاهی به کیفیت فوم مربوط می شود. زیرا عدم وجود فوم یا موقعیت نادرست باعث بازگشت نور مادون قرمز به لنز می شود.

شیشه دوربین مدار بسته

اما اگر نور LED از آن عبور نکند و دوباره به لنز منعکس شود چه اتفاقی می افتد؟ تصویر مقابل را در نظر بگیرید. اگر نور مانند تصویر از شیشه عبور نکند، نور به دوربین بازتاب می‌شود. نتیجه تصویری با هاله ای از نور سفید یا مات است. در برخی موارد می توانید چراغ های LED دوربین مدار بسته را در عکس مشاهده کنید.

2. دلیل افت کیفیت تصویر دوربین مداربسته

مشکل افت کیفیت در دوربین های مداربسته به روش های مختلفی اتفاق می افتد، گاهی با اعوجاج تصویر دوربین مداربسته و گاهی با رگه ها یا برف در تصویر. این شرایط ناشی از چندین عامل است: مشکلات شبکه، منبع تغذیه ضعیف، مشکلات کابل، سخت افزار معیوب، خطاهای نرم افزار دوربین، تداخل آدرس IP، تنظیمات نادرست و غیره. همه این عوامل می تواند باعث اعوجاج تصویر دوربین مداربسته در روز و شب شود.

3. دلیل تار شدن تصویر دوربین مداربسته در طول روز

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است تصویر دوربین مدار بسته در طول روز تار شود. ساده ترین آنها مانند کثیفی روی لنز دوربین است که به راحتی پاک می شود و پیچیده تر که به دلیل ساختار و اجزای یک دوربین مداربسته است و به سختی قابل تشخیص است. یکی از شایع ترین دلایل تار شدن تصویر، عدم تنظیم مناسب فوکوس دوربین است. فوکوس لنز دوربین مداربسته بر روی نقطه مناسب تصویری واضح ایجاد می کند. به هر دلیلی این نقطه به درستی تنظیم نشده است، تصویری تار از دوربین مداربسته دریافت خواهید کرد. نور پس از عبور از لنز و رسیدن به سنسور دوربین در یک نقطه به هم می رسد. حال اگر تمام پرتوهای نور در آن نقطه متمرکز نباشند، تصویری تار ایجاد می شود.

دوربین های مدار بسته با لنز ثابت نیازی به تنظیم فوکوس ندارند. زیرا فاصله لنز تا سنسور در کارخانه استاندارد و ثابت است. اما در دوربین های دارای لنز چند کانونی این نقطه قابل تغییر و تنظیم است. زیرا فاصله کانونی که نقش مهمی در شکل گیری تصویر دارد با بزرگنمایی تغییر می کند. در نتیجه کنترل فوکوس دوربین باید امکان پذیر باشد.

گاهی اوقات تصویر در یک قسمت فوکوس قرار می گیرد و قسمت های دیگر تصویر تار می شود. در این حالت می توانید با تنظیم دیافراگم فوکوس را تغییر دهید تا کل تصویر واضح باشد. رابطه بین دیافراگم و دیافراگم لنز یا عنبیه دوربین مداربسته مشابه رابطه بین مردمک چشم و عنبیه است. در واقع از طریق عنبیه مردمک باریک یا گشاد می شود. دریچه نیز توسط دریچه باز یا بسته می شود. این ابزار برای تغییر عمق میدان استفاده می شود.

4. رفع تاری تصویر دوربین مدار بسته

همانطور که قبلا ذکر شد، آلودگی شیشه دوربین مدار بسته می تواند باعث تار شدن تصاویر شود. این آلودگی گاهی در حین نصب رخ می دهد و اثر انگشت روی شیشه دوربین باقی می ماند. پیش کار نصب اغلب در طول روز انجام می شود و مشکل به طور همزمان ظاهر نمی شود. بنابراین ساده ترین راه برای از بین بردن تاری تصویر دوربین در شب، تمیز کردن شیشه دوربین مداربسته است.

دلیل دیگر تار شدن تصویر منعکس شده در دوربین است. اجسام انعکاسی مانند فلز، شیشه، هدرهای در و غیره می توانند نور را به لنز دوربین مدار بسته منعکس کنند. حتی گیاهان نیز می توانند نور را منعکس کنند. بهتر است دوربین را در گوشه ها قرار ندهید. گیاهان یا اجسام بازتابنده را در مقابل دوربین قرار ندهید، به خصوص دوربین های مادون قرمز. دقت کنید که اطراف لنز دوربین مداربسته IR لاستیک یا فوم وجود نداشته باشد و آسیبی به آن وارد نشود. این حلقه لاستیکی ممکن است در حین نصب دوربین آسیب ببیند یا گاهی اوقات در موقعیت مناسب قرار نگیرد. در نتیجه موقعیت آن را اصلاح کنید و این مشکل را حل می کند.

لنز دوربین مداربسته بد

مشکل تصویر دوربین مداربسته در شب ممکن است مشکل از لنز باشد. در طول روز، دوربین نور خورشید را دریافت می کند. این نور باید قبل از ورود به سنسور تصویر از گنبد یا شیشه محافظ دوربین عبور کند و بسته به مدل دوربین از فیلتر مادون قرمز (یک تکه شیشه) نیز عبور کند. هنگامی که نور از شیشه عبور می کند، شکست یا شکست نور رخ می دهد که می تواند جهت نور را تغییر دهد. در شب، دوربین مادون قرمز فیلتر مادون قرمز را حذف می کند تا نور بیشتری وارد دوربین شود که باعث ایجاد تفاوت در شکست نور می شود و منظره یاب باید آماده باشد تا آن تفاوت جزئی را اصلاح کند. اگر از دوربین مداربسته ارزان و همه کاره استفاده می کنید این مشکل به راحتی حل نمی شود. زیرا لنز بخشی از برد مدار است و به راحتی قابل تعویض نیست.

5. تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

در تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته، می توانید مشخص کنید که دوربین در شب به حالت دید در شب می رود یا در شرایط کم نور. در تنظیمات دوربین مداربسته آنالوگ می توانید از طریق دستگاه وارد تنظیمات دوربین شوید. همچنین اگر منوی OSD داشته باشید انجام این کار آسان تر است. اکثر دوربین های مداربسته برندهای مختلف دارای گزینه های روز/شب یا مشابه در منوی OSD خود هستند. این گزینه را انتخاب کنید. چندین حالت به شما ارائه می شود که هر کدام نحوه فعال سازی دید در شب دوربین را مشخص می کند.

انتخاب خودکار یا هوشمند این گزینه به دوربین امکان می دهد در شرایط کم نور مانند شب به حالت دید در شب تغییر وضعیت دهد. LED های مادون قرمز دوربین فعال شده و تصویربرداری با استفاده از نور مادون قرمز انجام می شود.

  • انتخاب سیاه و سفید یا سیاه و سفید دوربین را برای همیشه در حالت دید در شب قرار می دهد.
  • رنگ گزینه ای است که در آن دوربین همیشه در حالت روز عکس می گیرد و حالت دید در شب غیرفعال است.
  • اگر دید در شب را فعال کنید، می توانید روشنایی LED های IR را در بخش Advance در بخش Smart IR تنظیم کنید. LED های مادون قرمز نیز می توانند توسط IR در قسمت Advance تنظیم شوند.

تنظیمات دید در شب دوربین IP

با وارد کردن آدرس IP دوربین در مرورگر می توان به تنظیمات دید در شب دوربین های تحت شبکه دسترسی پیدا کرد. همچنین می توانید در کادر تنظیمات، فعال سازی دید در شب دوربین مداربسته را روی حالت برنامه ریزی شده قرار دهید. برای این کار وارد تنظیمات دوربین و قسمت عکس شوید. سپس در قسمت Day/Night و Schedule بازه زمانی مورد نظر را وارد کنید.

منبع : Why Is My CCTV Camera Blurry?

 



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 53
:: بازدید سال : 155
:: بازدید کلی : 994